מה תפקידו של עורך דין דיני חברות?

אל תתפשרו על מקצועיות, תנו למומחים שלנו לטפל בכם!

עורך דין דיני חברותבישראל, כמו במרבית המדינות בעולם, קיים תחום משפטי ספציפי של דיני חברות (נקרא גם דיני תאגידים), זהו תחום משפטי המהווה חלק מהמשפט האזרחי, באופן דומה לכך שהמשפט הפלילי, המנהלי או דיני מעמד אישי הינם תחומים משפטיים נפרדים.

דיני החברות עוסקים בהסדרה המשפטית של פעילויות עסקיות שונות במדינת ישראל, בדגש על פעילות חברות ותאגידים. חוק מרכזי בדיני החברות בישראל הינו חוק החברות (הנוסח העדכני הינו מ-1999). עורך דין דיני חברות הוא כמובן עורך דין העוסק בחוק החברות ובדיני החברות בישראל ו/או במדינות בעולם.

עורך דין שכזה רלבנטי למגוון תהליכים עסקיים, חוזים ופעילויות עסקיות של חברות ועסקים – גם מול עסקים אחרים, מול לקוחות וגם מול הרשויות.

המקצוע של עורך דין דיני חברות נחשב בעל מוניטין יוקרתי יחסית במערכת המשפט בישראל, כאשר רבים מעורכי הדין הגדולים ביותר בנו את שמם וצברו את עושרם בעיסוק בענייני חברות ותאגידים (מה שמכונה בחו"ל Corporate Lawyer).

כמו כן במשרדי עורכי הדין הגדולים יש מחלקות שלמות המוקדשות לדיני חברות ותאגידים ולהיבטים המשפטיים האחרים הנובעים משירותים משפטיים לחברות ועסקים. אך כמובן שיש גם מגוון עורכי דין המתמחים בדיני חברות אשר אינם ממשרדים גדולים ויקרים או כאלו אשר מתמים דווקא בעבודה עם חברות בינוניות וקטנות.

יש מקרים בהם עורך דין דיני חברות יספק שירותים משפטיים תחת ההגדרה של עורך דין מסחרי, אלו שני תחומים דומים ומאוד קשורים כמובן, אך לא בכל מקרה דיני החברות נוגעים ישירות למשפט המסחרי.

תחומי העיסוק של עורך דין העוסק בדיני החברות

במהות, דיני החברות והתאגידים נועדו להוות הסדרה והתערבות משפטית במערכות היחסים בין חברות ועסקים לבין רשויות המדינה, לבין חברות אחרות ובין אנשים באופן כללי, זאת על מנת לאפשר, לעגן בחוק ולהגן על הגורמים השונים בפעילות הכלכלית במשק – לכן תחומי העיסוק של עורך דין דיני חברות הינם רחבים ומגוונים מאוד בהקשר לפעילות כלכלית ועסקית.

תחומי העיסוק של עורך דין דיני חברות כוללים למשל ליווי משפטי של עסקאות בין חברות שונות ועסקים שונים, ניסוחים משפטיים של חוזים עסקיים, התנהלות של חברה מיוצגת מול רשויות המדינה או רשויות של מדינה זרה, ליווי משפטי של חברה בפעילותה מול לקוחותיה (לוודא כי פעילות החברה הינה במסגרת החוק ואינה מציבה את החברה בסיכון משפטי למשל), תהליכי פירוק חברה וכן הלאה.

בנוסף, עיסוקים נפוצים וחשובים של עורכי דין לדיני חברות כוללים את כל ההיבטים של הקמת חברה בישראל או בחו"ל וכן תהליכים הנוגעים לפירוק חברות. בהקשר של פירוק חברות יש משמעות רבה לעבודת עורך דין דיני חברות, יש מקרים שונים של פירוק (פירוק מרצון או פירוק בהוראת בית משפט רק כשתי דוגמאות), עורך דין תאגידי יכול לשמש כמפרק הרשמי של חברה בהליכי פירוק, הוא יכול לייצג את נושי החברה או את החברה עצמה מול נושיה וכן הלאה מבחינת תהליכים משפטיים מורכבים הנוגעים לפירוק חברות.

תחומים נוספים והיבטים בעבודתו של עורך דין דיני חברות ומשרדי עורכי דין המתמחים בדיני החברות כוללים הסדרה משפטית לגבי נושאי המשרה בארגונים וחברות, ליווי וייעוץ לגבי מבנה חברות, ליווי משפטי של חברות בהקשר לציות מלא לחוק החברות בישראל או במדינה זרה כלשהי, ליווי משפטי של פעילות בניירות ערך, ניהול משפטי של תהליכי רכישת חברות ופעילויות עסקיות אחרות. כמובן שיש מקרים בהם עו"ד דיני חברות נדרש לייצג חברה בבית המשפט.

חשיבותו של עורך דין לדיני חברות

במציאות הכלכלית והעסקית בישראל כיום ובעולם כולו, תחום המשפט הוא מהותי ובלתי נפרד מפעילות עסקית כלשהי. כן יש חשיבות רבה לייעוץ וליווי משפטי של עורך דין דיני חברות – כאשר עו"ד שכזה יכול לחסוך לחברה משאבים וכסף, לוודא כי היא פועלת במסגרת החוק ולספק שלל יתרונות תפעוליים ואסטרטגיים לכל חברה וארגון עסקי.

עורך דין דיני חברות
תוכן עניינים
אודותינו

החברה המובילה בארץ לייעוץ, ליווי ומידע בכל התחומים הקשורים לפירוק חברות!

מעל ל10 שנות ניסיון בתחום ומאות לקוחות מרוצים, השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

חייג עכשיו!