מהי רכישת חברה בתהליכי פירוק?

אל תתפשרו על מקצועיות, תנו למומחים שלנו לטפל בכם!

רכישת חברה בתהליכי פירוקלרוב כאשר שומעים על פירוק חברות – בין אם חברה ציבורית גדולה ומורכבת או חברה משפחתית קטנה – אז מדובר על מימוש נכסים שונים על מנת להחזיר חובות לנושים, פיקוח על התנהלות תקנית בהקשר לפעילות הכלכלית ולפעילות הפירוק וכיוצא באלו.

לא נפוץ מאוד לשמוע על רכישת חברה בתהליכי פירוק, בהקשר של רכישת החברה כמקשה אחת ולמרות היותה בהליך פירוק. בהחלט מקובל שגורמים עסקיים רוכשים חלקים מפעילות של חברות שנמצאות בהליך פירוק – כחלק ממימוש הנכסים לטובת החזר חובות של החברה המתפרקת, אך רכישת כלל החברה היא פעולה עסקית פחות נפוצה.

רכישת חברה בתהליכי פירוק מצריך אסטרטגיה עסקית ברורה ואיכותית לגבי הפעילות, זאת לצד ליווי משפטי איכותי מגורם המתמחה בהיבט זה של עולם הפירוקים.

במקרים רבים, חברה נקלעה לפירוק עקב קשיים כלכליים ועסקיים למיניהם, כך שהרוכש הפוטנציאלי של חברה בפירוק צריך שיהיה לו מודל עסקי ותכנון מקיף כיצד להבריא את החברה ולהחזיר אותה להצלחה כלכלית.

רכישות של חברות בתהליכי פירוק או חדלות פירעון נעשות מול גורמים עסקיים בישראל, מול חברות ומשקיעים מחו"ל ועם מכלול של היבטים רלבנטיים לעסקאות מורכבות שכאלו.

היבטים שונים של רכישת חברה בפירוק

רכישת חברה בתהליכי פירוק היא הליך עסקי-כלכלי מורכב שיכול לכלול היבטים רבים ומגוונים. בעוד שיש מקרים בהם הגורם הרוכש מעוניין בעסקה מתוך אמונה ביכולתו להבריא את החברה ולהחזיר אותה לצמיחה ורווחים, יש גורמים המעוניינים לרכוש חברות בפירוק מסיבות אחרות לחלוטין.

נקודה זו היא המחשה נוספת למורכבות התחום ולעובדה שחשוב מאוד לעבוד עם ייעוץ משפטי ומקצועי מגורם המומחה בתחום הפירוקים ובעיקר בהיבטים השונים של רכישה או מכירה של חברה בתהליכי פירוק.

כך, במקרים רבים חברות מעוניינות לרכוש חברה שנמצאת בפירוק דווקא בשל חובותיה הכספיים לצורכי מס. כך ניתן לנצל עסקית הפסדים לצורכי מס לטובת רווח אישי או עסקי – למשל עקב קיזוזי הפסדים והפחתת חבות המס של חברה. במקרה זה יש לנהל את הליך המכירה באופן מדויק ומסודר כך שרשויות המס יתירו אותה.

באופן שונה, רכישת חברה בתהליכי פירוק יכולה להתבצע לצורכי המשך הפעילות העסקית שלה בצורה כזו או אחרת או שימוש בקניין רוחני של החברה, במקרים אלו ישנם תיקי פירוק שבהם חברה נמכרת ללא החובות שלה או הפסדיה הקודמים. יש מקרים של רכישת חברה בתהליכי פירוק בהם הרוכש מתחייב לסיים פרויקטים שנמצאים בביצוע למשל, מכירה לגורמים בינלאומיים וכן הלאה.

בנוסף, רכישת חברה בתהליכי פירוק היא הגדרה כללית בלבד, בעוד שיש חברות שכבר נמצאות בפירוק וניתן למצוא להם לעיתים רוכש פוטנציאלי, יש חברות שנמצאות ב"הקפאת הליכים" ואשר מבקשות להימכר לגורם אחר ויש חברות שנמכרות בהיותן חדלות פירעון אך לפני התחלת תהליך פירוק בפועל.

התהליך בפועל

כמובן שהתהליך בפועל של רכישת חברה בתהליכי פירוק הוא אישי ומאוד תלוי בנסיבות של כל חברה. אך באופן כללי חשוב מאוד לבצע את כל ההליכים וההתנהלות בצורה התקנית והחוקית, בעזרת עו"ד המתמחה בפירוקים ובעסקאות רכישה מורכבות מסוג זה.

יש חשיבות לעבודה שקופה וישירה מול רשויות המס, רשם החברות וכל הגורמים הרשמיים הרלבנטיים. במקרה שלחברה בפירוק יש חובות או נושים רבים יש לסגור את כל הקצוות בהקשר זה וכמובן שיש לגבש אסטרטגיה עסקית ברורה לגבי עתיד החברה הנרכשת.

רק בעזרת גורם משפטי ומקצועי המתמחה בתחום ניתן לבצע את התהליך בצורה הנכונה והמושכלת ביותר, הצורה הנכונה חוקית ואשר תניב את התוצאות המיטביות לצדדים השונים.

רכישת חברה בתהליכי פירוק
תוכן עניינים
אודותינו

החברה המובילה בארץ לייעוץ, ליווי ומידע בכל התחומים הקשורים לפירוק חברות!

מעל ל10 שנות ניסיון בתחום ומאות לקוחות מרוצים, השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

חייג עכשיו!