הכירו את החשבונית הפיקטיבית

אל תתפשרו על מקצועיות, תנו למומחים שלנו לטפל בכם!

על פי החוק בישראל, כל עסקה שבה מתבצעת טרנזאקציה כספית היא עסקה המחייבת הפקת חשבונית מס על הסכום שלה. גם כאשר מדובר על החלפת מוצרים בלבד, יש צורך להפיק חשבונית מ על שווי הפריטים השונים הנסחרים. אוסף חשבוניות המס אשר מציג כל עסק לרשות המיסים, מייצג את סך ההכנסות של העסק אשר ממנו ייגזר המס שיש צורך לשלם. כמו כן, עסק אשר מקבל חשבונית יכול להציג אותה בפני רשות המיסים כהוצאה מוכרת במס וכך למעשה להפחית את תשלום המס על ההכנסות שלו. חשבונית פיקטיבית היא חשבונית אשר מוציאים אותה רק לצורך הכרה של רשות המס בהוצאה של העסק מבלי שהתבצעה טרנזאקציה כלשהי או שהתבצעה טרנזאקציה בין שני אנשים לצורך מטרה ספציפית זאת.

 

חשבונית פיקטיבית – מה המשמעות שלה?

הפקת חשבונית פיקטיבית מהווה עבירה פלילית לכל דבר ועניין. חשבוניות הן דבר שכל עסק מכיר ומפיק, אך הן צריכות להיות מופקות בהתאם לעסקה כלשהו שבוצעה וסכום כספי שהועבר לעסק בגין עסקה זאת. הוצאתה של חשבונית פיקטיבית כלשהי בשל הרצון שרשות המיסים תכיר בהוצאה כלשהי של העסק כהוצאה מוכרת מהווה עבירה המשתייכת לדין הכלכלי הפלילי והחקירה של העבירה הזאת תתבצע במסגרת עבירה כלכלית,  לרוב בצורה סמויה לצורך איסוף ראיות ולאחר מכן גם בצורה גלויה. כאשר מבצעים עסקה אם אדם או עסק כלשהו, משלמים לו כסף ומקבלים חשבונית בגין העסקה. החשבונית המדוברת איננה חשבונית פיקטיבית וניתן להגיש אותה לרשות המיסים.

 

כיצד מתבצעת עבירת חשבונית פיקטיבית?

ישנם שתי תצורות שבהן יכולה להתבצע עבירת חשבונית פיקטיבית:

ראשית כל, אם אדם או עסק שיש לו תיק פעיל ברשות המיסים מדפיס חשבוניות שונות על שם חברת קש או על שם פיקטיבי לגמרי, ממלא את החשבונית כאילו הוא קיבל אותה בגין עסקה שביצע ומגיש אותה לרשות המיסים.

שנית, במקרה שבו שני אנשים או שני עסקים ואף יותר מכך, התחברו יחד בכדי לבצע את העבירה המדוברת באופן משותף. גוף אחד מפיק חשבונית פיקטיבית ואילו הגוף השני מגיש אותה לרשות המיסים. הגוף המפיק עלול להיות רשום לכאורה במדינה זרה שאיננה חייבת מס בישראל או שאיננו רשום בשום מקום כך שמצד אחד הוא לא משלם מס על ההכנסה הפיקטיבית אף מצד שני הוא כן מקבל החזר בגין אותה חשבונית פיקטיבית שהוגשה.

 

מהו העונש שניתן לקבל בגין הפקת חשבונית פיקטיבית?

חשבוניות המופקות בצורה תקינה ומוגשות בצורה תקינה, אינן עלולות ליצור בעיה כלשהי לבעל עסק. אולם, חשבוניות פיקטיביות בהחלט יכולות ליצור לו בעיה. אם רשות המס חושדת כי בעל עסק כלשהו הפיק חשבונית מעין זאת בכל צורה או דרך באשר הם, היא תבצע בשלב הראשון חקירה סמויה. את החקירה תבצע יחידת החקירות הכלכליות של משטרת ישראל בשיתוף של רשות המיסים. בשלב זה עשוי מפיק החשבוניות הפיקטיביות להמשיך להתנהל בצורה רגילה ולבצע את הפעולות השגרתיות שלו מבלי שהוא יחשוד בדבר. רק לאחר שנאספות מספיק ראיות על הפעילות העבריינית המדוברת, החקירה עוברת למעשה למישור הגלוי ובשלב זה כבר מאוחר מדי עבור האדם שהפיק את החשבוניות הללו. העונש במקרים שכאלה עלול להיות עונש הגובל בקנס כספי משמעותי מאוד ואף בעונש מאסר.

חשוב מאוד להתרחק מכל פעילות הנוגעת להפקת חשבוניות פיקטיביות או קבלת חשבוניות פיקטיביות וזאת בכדי שלא להיקשר באופן כלשהו לפעילות עבריינית זאת ולקבל על כך עונש כבד.

 

פירוק חברה
תוכן עניינים
אודותינו

החברה המובילה בארץ לייעוץ, ליווי ומידע בכל התחומים הקשורים לפירוק חברות!

מעל ל10 שנות ניסיון בתחום ומאות לקוחות מרוצים, השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

חייג עכשיו!