פירוק חברה מרצון מקוון

אל תתפשרו על מקצועיות, תנו למומחים שלנו לטפל בכם!

פירוק חברה מרצון מקווןתהליך פירוק חברה מרצון מקוון מיועד לפירוק חברה שאינו דורש התערבות של בית המשפט, משמע פירוק חברה כפוי. בתהליך מקוון אנו חוסכים זמן יקר לבעלי החברה על ידי צמצום המטלות. תהליך פירוק חברה מרצון הינו תהליך אשר נוגע לחברות לא פעילות אשר יש להן כושר פירעון. תהליך פירוק חברה מרצון יכול להיות תהליך מזורז באם יש את האמצעים והאישורים המתאימים לכך מטעם רשם החברות וכלל המשתתפים בפירוק החברה (בעלי מניות, נושים ובעלי החברה). 

 

מהי ההגדרה של פירוק חברה מרצון?

פירוק חברות הינו סיום חייה של חברה וחיסולה כאישיות משפטית נפרדת. פירוק חברות יכול להתבצע מרצון או שלא ברצון, משמע כפייה. יש לייחס שני מקרים של פירוק חברה מרצון – האחד הוא הליך רגיל והשני הוא הליך מזורז. פירוק רגיל הינו הליך אשר מבוצע על ידי בעלי מניות החברה וזאת רק לאחר שהדירקטורים חתמו על תצהיר כושר פירעון – תצהיר אשר מעיד על יכולתה של החברה לפרוע את חובותיה תוך 12 חודשים. פירוק חברה בהליך מקוצר הינו חיסול חברה שאינה פעילה, ללא נכסים וללא שום הליכים תלויים ועומדים. פירוק חברה מרצון מקוון מתאים גם להליך מזורז וגם להליך רגיל. 

עילה מרכזית לפירוק חברה לא מרצון היא חדלות פירעון – כאשר אין לחברה יכולת לשלם את חובותיה תוך פרק הזמן שנקבע (12 חודשים). במקרה כזה, הליך פירוק חברה מתנהל מול בית המשפט ונחשב להליך של פירוק חברה לא מרצון. כמו כן, יש עילות שונות אשר אינן מאפשרות לחברה להמשיך בפירוק חברה מרצון כגון: סכסוך שותפים, אי יכולת לנהל כלכלית את החברה ועוד. תהליך פירוק חברה מרצון הינו קצר יותר מתהליך פירוק חברה שלא מרצון, אך בשני המקרים התהליך יכול לארוך כמה שנים ולכן, פירוק חברה מרצון מקוון היא אפשרות לקיצור התהליך.

חברה לא פעילה

פירוק חברה מרצון מקוון לא רק חוסך לכם זמן, אלא גם כסף. כל חברה, פעילה או לא, חייבת להגיש דו"ח שנתי ולשלם את האגרה השנתית לרשם החברות. כאשר חברה היא לא פעילה, כל עוד היא לא מחוסלת היא חייבת בתשלום האגרה השנתית ובכך מצטברים חובות וקנסות לבעלי החברה. הקנסות יכולים להגיע לסכומים של עשרות ומאות אלפי שקלים במקרים מסוימים. מלבד לחובות המצטברים, לעיתים גם מוטלות סנקציות על החברה ובעליה ולכן, כאשר נתחיל תהליך של פירוק חברה מרצון מקוון אנו יכולים למזער נזקים ואף לקבל החזר עבור האגרות השנתיות ששולמו כאשר החברה לא הייתה פעילה. 

מוטב לציין, עצם פירוק החברה אינו פוטר את בעלי החברה מתשלום חובות עבר. יש להגיש בקשה לקבלת פטור מתשלום חובות אגרה שנתית ובכך, תקבלו באופן רטרואקטיבי ביחס לתקופה בה החברה לא הייתה פעילה. המועד נקבע לפי מועד סגירת התיקים במס הכנסה ומע"מ או כאשר נסגר חשבון הבנק של החברה – לכל המאוחר מבין שתי האפשרויות. את הבקשה לביטול החובות שנצברו בגין אגרות דוח שנתי ניתן גם לבצע באופן מקוון.

 

שלבי פירוק חברה מרצוןפירוק חברה מרצון מקוון – מה זה?

הליך פירוק חברה מרצון מקוון הינו תהליך אשר מאפשר לכם להימנע מכל הבירוקרטיה הכרוכה בתהליך. התהליך מתבצע מול חברה מקצועית אשר לה מומחים ועורכי דין אשר הם יטפלו בתיק שלכם. כחלק משירות פירוק חברה מרצון מקוון אתם מקבלים הכנה של כל המסמכים הנדרשים מצד רשם החברות לצורך פירוק החברה, אימות חתימה על תצהיר כושר פירעון ע"י עורך דין (אימות חתימה הוא חובה בתהליך, בין אם מקוון או לא), פרוטוקול אסיפה כללית, הכנת דוח מפרק, פרסום ברשומות וליווי מקצועי עד לקבלת אישור חיסול סופי של החברה. משך זמן מילוי המסמכים אונליין דורש מכם כ-10 דקות השקעה לכל היותר. 

הליך פירוק חברה מרצון מקוון מתאים גם עבור פירוק חברת יחיד (פירוק מרצון מזורז) וגם עבור פירוק חברות עם כמה בעלי מניות. מלבד לכך, התהליך מאפשר לכם גם להגיש בקשה לביטול חובות החברה בגין הצטברות דוחות שנתיים וקבלת החזר רטרואקטיבי עבור השנים בהן החברה לא הייתה פעילה. מוטב לציין, כאשר החברה הפסיקה את פעילותה ברשות המיסים ולאחר מכן חזרה לפעילות, במקרה זה החברה לא תהיה זכאית לקבלת החזר עבור האגרות השנתיות.

כחלק מהשירות הכולל, הליווי המקצועי שמקבלת החברה הינו על ידי עורכי דין מטעם החברה המלווה. עורך הדין עורך את המסמכים הרלוונטים, עובר על הצהרות דירקטורים, עובר על החלטת החברה לפירוק וכמו כן, מגיש את כל המסמכים לרשם החברות. בקשות רבות נענות בסירוב עקב ליקויים בטפסים ולאו דווקא כי החברות אינן זכאיות לכך. המחיר אותו תשלמו עבור פירוק חברה מרצון מקוון נע בטווח ה-800 ש"ח ועד 1,000 ש"ח. במקרים מורכבים יותר או כאשר מדובר על חברה גדולה, המחיר יהיה בהתאם. 

שלבי פירוק חברה מרצון

כאשר אנחנו פונים לתהליך של פירוק חברה מרצון באופן מקוון, אנו עדיין צריכים לערוך את האסיפות הכלליות לפי רשם החברות. עליכם יהיה לשלוח אונליין את תצהיר כושר הפירעון המעיד על יכולת החברה לפרוע את החובות שלה בתוך 12 חודשים. לאחר אישור רשם החברות יש לערוך אסיפה כללית של בעלי המניות לקבלת החלטה על פירוק חברה מרצון. כחלק מהאסיפה יש למנות מפרק והודעה על מינוי מפרק נשלחת לרשם החברות. ברגע זה סטטוס החברה משתנה "לחברה בפירוק מרצון". יש לשלוח את האגרות ולפרסם רשומות, לערוך אסיפה סופית בצירוף דו"ח מפרק ולהודיע לרשם החברות בתוך שבעה ימים מקיום האסיפה הסופית.

פירוק חברה מרצון מקוון
תוכן עניינים
אודותינו

החברה המובילה בארץ לייעוץ, ליווי ומידע בכל התחומים הקשורים לפירוק חברות!

מעל ל10 שנות ניסיון בתחום ומאות לקוחות מרוצים, השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

חייג עכשיו!