הדברים שחשוב לדעת על חדלות פירעון

אל תתפשרו על מקצועיות, תנו למומחים שלנו לטפל בכם!

כולנו, ללא יוצא מן הכלל, רוצים להיות במצב כלכלי טוב. ברור לנו שאנחנו חיים בעידן שבו לכסף יש השפעה ישירה על החיים שלנו. עם זאת, לא כולנו מצליחים במשימה הזאת. יכולות להיות לא מעט סיבות שמובילות אנשים למצבים כלכליים מורכים מאוד. למשל: התנהלות כלכלית לא נכונה, עסקים נכשלים ועוד הרבה סיבות אחרות. השאלה היא מה עושים במצב כזה, וחשוב לדעת שיש כמה אופציות שהחוק מציע לנו. אחת מהן היא חדלות פירעון. כאשר מדברים על חדלות פירעון מדברים למעשה על מצב שבו אדם אינו מסוגל לכסות את חובותיו והוצאותיו, עקב התחייבויותיו והוצאותיו העולות משמעותית על הכנסותיו ונכסיו. מומלץ בדרך כלל לבחור בהכרזה על חדלות פירעון רק כמוצא אחרון, כאשר אין חלופות בנות קיימא, כגון הסדרי פשרה או משא ומתן עם נושים. פתיחת הליכי חדלות פירעון, הידועים היסטורית כ"פשיטת רגל" ליחידים ו"פירוק" לעסקים, מסמנת את תחילתה של הליך פורמלי. בעקבות חקיקת חוק חדלות פירעון החדש, הליך זה הפך יעיל ופחות מכביד מבעבר, אם כי הוא עדיין מטיל מגוון הגבלות על החייב.

מהי המטרה של הליך כזה?

כשמדברים על פשיטת רגל וחדלות פירעון צריך להבין תחילה מה המטרה ולמה החוק הזה בכלל קיים. בפועל אנחנו רואים שהמטרה היא לזרז את הזמן שייקח לנו עד שנגיע לפתרון. חוק חדלות פירעון מהווה עדכון משמעותי לפקודת פשיטת הרגל הקודמת. הוא מאפשר:

  • ליחידים
  • לעסקים
  • לתאגידים

להמשיך בהסדרי שיקום כלכלי, ומציע הזדמנות שנייה לאלו המוצפים בחובות בלתי ניתנים לניהול. כפי שהוזכר לעיל, נסיבות שונות יכולות להוביל למצוקה כלכלית כזו. גורמים נוספים שלא פעם מובילים אנשים למצבים כלכליים מורכבים כאלה הם:

  • מצבים רפואיים מורכבים ביותר עולים הרבה כסף
  • מצבים משפחתיים קשים
  • כישלון עסקי עקב אתגרים פנימיים או חיצוניים

בנוסף, לא פעם הענף שבו עוסק האדם סופג פגיעה קשה, מה שמשפיע על מנהל העסק עצמו.

במי ניתן להיעזר במצבים כאלה?

אחרי שניסיתם לעשות כל מה שאתם יכולים כדי להציל את העסק, אתם מבינים שזה לא הולך? רוצים להתחיל בהליך של פשיטת רגל וחדלות פירעון? אם כך, חשוב שתבינו שזה לא משהו שאתם יכולים לעשות לבד. ראשית, צריך הרבה מאוד ידע בתחום הזה כדי להבין מה עלינו לעשות. שנית, אתם צריכים מישהו שיוכל לייצג אתכם ולדאוג לכם. לכן ברור מדוע אתם עליכם לחפש עורך דין מוביל. מי שבאמת עוסק בתחומים האלה יוכל לבדוק את המקרה שלכם ולהבין מה נכון עבורכם. מה שכן, אם תעשו חיפוש תגלו מהר שיש הרבה עורכי דין שעוסקים בתחום של פשיטת רגל וחדלות פירעון. חשוב לדעת שאין פשרות לגבי בחירת איש המקצוע הנכון לכם ולכן כדאי להשקיע, לעשות בירורים שונים ולבחור עורך דין שאפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות.

תוכן עניינים
אודותינו

החברה המובילה בארץ לייעוץ, ליווי ומידע בכל התחומים הקשורים לפירוק חברות!

מעל ל10 שנות ניסיון בתחום ומאות לקוחות מרוצים, השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

053-3543773