כל השלבים של יצירת אריזות קרטון מעוצבות

אל תתפשרו על מקצועיות, תנו למומחים שלנו לטפל בכם!

כדי למכור מוצר הוא חייב להיות איכותי ולספק מענה לצורך ממשי, אבל עוד קודם לכן חשוב למשוך את תשומת הלב של הקונים הפוטנציאליים. הדרך האפקטיבית ביותר לעשות זאת היא באמצעות אריזות קרטון מעוצבות בחוכמה, וכאן בעמוד תמצאו סקירה מפורטת של כל השלבים בדרך לאריזה המושכת ביותר.

שלב ראשון: מחקר

השלב הראשון של יצירת אריזות קרטון מעוצבות הוא מחקר מקיף. המטרה היא תשובות לכמה וכמה שאלות חשובות. שאלה אחת היא מהי מטרת האריזה. כלומר, מן הסתם היא נועדה להחזיק את המוצר, אבל במקביל היא משמשת להעברת מסרים ויכולה להיות אינפורמטיבית או שיווקית (או שילוב של שתי האיכויות). עוד שאלה שכדאי להתעמק בה היא מהו המיתוג הנכון למוצר ולעסק: יוקרתי, ידידותי למשתמש, ידידותי לסביבה, נוח לתפעול, זול וכו'.

מרכיב נוסף במחקר לקראת הדפסת אריזות קרטון מעוצבות הוא אפיון קהל היעד, כך שהאריזה תמשוך את תשומת הלב של אותם אנשים ותשדר להם את המסרים הנכונים עבורם. כדאי גם לבחון אריזות של מתחרים בתחום, גם לקבלת רעיונות וגם לצורך בידול.

שלב שני: קונספט

על בסיס כל המידע שנאסף ונותח בשלב הראשון, נבחר קונספט. הקונספט חייב להיות יצירתי ומעניין מפני שאנחנו חיים בעולם של גירויים רבים ורק אריזה ייחודית תצליח למשוך את תשומת הלב הרצויה ולמלא את ייעודה. בהתאם כדאי להקדיש תשומת לב רבה לשלב זה. דגש משמעותי במיוחד הוא התאמת הקונספט למאפייני העסק שכן בסופו של דבר המטרה היא לשרת אותו.

שלב שלישי: תרגום הקונספט לבחירות ספציפיות

הקונספט הכללי מתורגם להחלטות מדויקות: הצבעים שיאפיינו את האריזה, הפונט, האלמנטים הגרפיים, התוכן הטקסטואלי, המיקום של כל מרכיב באריזה ועוד ועוד. חשוב לשים לב בשלב זה גם לדרישות רגולציה, ובפרט לגבי מידע שחובה לכלול על גבי האריזה.

שלב רביעי: ליטוש סופי של האריזה

לפני ההדפסה עצמה, על-מנת שהתוצאה תהיה הטובה ביותר האפשרית, כדאי להציג את התכנון הנ"ל לקבוצת ביקורת וכך לקבל פידבקים מועילים. בדרך כלל יתבצע במקביל גם סיעור מוחות בין מי שאחראים על עיצוב האריזות לבין העסק שזקוק לאותן אריזות קרטון מעוצבות, במטרה לשדרג עוד יותר את התוצאה. לאחר השינויים האחרונים והליטושים הסופיים, מתקבל אבטיפוס ואותו מעבירים לייצור בהיקף הדרוש.

שלב חמישי: הדפסת אריזות קרטון מעוצבות

השלב האחרון בדרך לאריזות מסוגננות שמחמיאות למוצר ומעוררות עניין, ולכן גם מגדילות את היקף המכירות במידה ניכרת, הוא ההדפסה עצמה. לא כל בית דפוס יודע להדפיס על קרטון, ולכן חשוב לבחון את היכולות המקצועיות של בית הדפוס לגבי השירות הספציפי הזה. בחירה נוספת היא של סוג הקרטון, ובפרט אם הוא חד גלי או דו גלי. כשההדפסה איכותית באמת, המוצר כולו נתפש כאיכותי, ולכן האריזה תשיג את מטרתה.

תוכן עניינים
אודותינו

החברה המובילה בארץ לייעוץ, ליווי ומידע בכל התחומים הקשורים לפירוק חברות!

מעל ל10 שנות ניסיון בתחום ומאות לקוחות מרוצים, השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

חייג עכשיו!