פתרונות מימון לחברה בתהליך פירוק – משכנתא חוץ בנקאית

אל תתפשרו על מקצועיות, תנו למומחים שלנו לטפל בכם!

ההליך לפירוק חברה הוא תהליך משפטי שמטרתו להביא לסיום קיומה של החברה שאינה מצליחה מבחינה פיננסית. כאשר החברה מגיעה למצב של חדלות פירעון, וכל עוד אין אפשרות למצוא פתרון שאינו כרוך בהליך משפטי משמעותי, הנושים או בעלי החברה יכולים לפנות לבית המשפט ולבקש להתחיל בהליך הנדרש לפשיטת רגל ופירוק החברה. 

כדאי לדעת כי תהליך פירוק מרצון מתאים לכל חברה בעלת כושר פירעון המבקשת להתפרק מרצונה, זהו תהליך משפטי מורכב המבוסס על שני שלבים עיקריים: מינוי נאמן ופרסום ברשומות. במקרים מסוימים פירוק החברה מוחלט על ידי בית המשפט, בדרך כלל לאחר הגשת בקשה מנושי החברה.

הסיבה העיקרית שגורמת לתהליכי פירוק של חברות היא מחסור בהון חוזר. בעיות הון חוזר אינן מעידות בהכרח על מצבה הפיננסי ועל הרווחיות של החברה, אך ללא הון חוזר החברה נקלעת לקשיים ואין לה את הכסף הנדרש למימון הפעילות השוטפת. 

מדוע הבנקים לא אוהבים לאשר הלוואה או משכנתא לחברה בפירוק?

כאשר הוצא צו פירוק כנגד חברה מסוימת, ההליך המשפטי גורם להקפאת כל ההליכים העומדים כנגד החברה. ההליך המשפטי מביא גם להגבלות שונות על יכולת החברה להתנהל עם הנכסים שבבעלותה. לפני מינוי נאמן לחברה, נכסיה עוברים הערכת שווי על ידי כונס נכסים מוסמך, ורק אז ממנים נאמן שתפקידו לממש את נכסי החברה שנותרו, ולסגור חובות של נושים שונים לאחר מימוש הנכסים. לאחר השלמת הליך מימוש נכסי החברה בית המשפט מוציא צו לחיסול סופי של החברה וכך בעליה זוכים לפטור מכל חוב וטענה משפטית כנגדם.

לכן, אם החברה נמצאת בתהליך פירוק, הבנקים יסרבו לאשר הלוואות או משכנתא לחברה, והסיבה המרכזית לכך היא יכולת ההחזר של החברה והסיכון הגבוה לכספי הבנק. 

ראוי לציין כי יש חלופה אפשרית לתהליך פירוק החברה, כל עוד היא משיגה מימון. החברה יכולה לנסות לקחת הלוואת הון חוזר, אך עליה להשיג הלוואה נוחה ככל האפשר עם פריסת תשלומים ארוכה. ההלוואה יכולה לסייע לחברה לחזור לפעילות ולהימנע מפירוק ומפיטורי העובדים. בתוך כך,  דווקא כאשר החברה זקוקה למימון מהבנק, הבנק אינו נוטה לאשר לה את ההלוואה. 

האם החברה יכולה לקחת משכנתא מהבנק?

חברה הנמצאת בתהליך פירוק יכולה לבקש מהבנק משכנתא כנגד נכס קיים, כך הבנק מקבל את הביטחונות שהוא זקוק להם, אך עדיין כל מקרה לגופו, ומדיניות הבנקים מורכבת בנושא זה. לכן, כדאי לבדוק אפשרות לקחת משכנתא אם החברה בתהליך פירוק, אך זהו תהליך רגיש, מורכב וממושך, לכן במקביל כדאי לשקול פתרונות מימון אחרים.

האם משכנתא חוץ בנקאית יכולה להתאים לחברה בתהליך פירוק?

באופן כללי כיום ניתן לקבל משכנתא חוץ בנקאית למוגבלים, כלומר גם חברה הנמצאת בתהליך פירוק יכולה בתנאים מסוימים לקבל את ההלוואה הנוחה והמימון יסייע לה לשוב לפעילות. לא מעט לווים אינם מקבלים אישור למשכנתא מהבנק מסיבות שונות ומגוונות, בדרך כלל בגלל דירוג אשראי נמוך, חשבון בנק מוגבל, מוגבלי אשראי, עצמאים ועוד. 

חברה בתהליך פירוק מוגבלת מבחינת פתרונות המימון האפשריים עבורה, לכן מומלץ לבעלי החברה לפנות לייעוץ הניתן על ידי חברת ייעוץ משכנתא ופיננסים. חברה מובילה לייעוץ משכנתאות מכירה היטב את כל מסלולי המשכנתא דרך הבנקים, גופים מוסדיים כמו חברות ביטוח וחברות למימון חוץ בנקאי. בעזרת החברה ניתן לקבל אישור עקרוני למשכנתא למוגבלים, הן מהבנקים המסחריים והן מחברות המימון החוץ בנקאי. לחברת ייעוץ משכנתאות יש קשרים אישיים ומעמיקים עם ראשי מערכת הבנקאות ועם חברות המימון החוץ בנקאי, וברשותה כוח מיקוח שיכול לסייע לחברה בפירוק לקבל את המימון הנדרש עבורה. 

 

תוכן עניינים
אודותינו

החברה המובילה בארץ לייעוץ, ליווי ומידע בכל התחומים הקשורים לפירוק חברות!

מעל ל10 שנות ניסיון בתחום ומאות לקוחות מרוצים, השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

חייג עכשיו!